Thursday, June 5, 2008

Anda ingin KOMPAK?

Kebelakangan ini banyak isu-isu yang timbul di sekeliling kita. Tak lupa juga di group FS PKPMI. Terkadang masalah-masalah seperti ini tak lain dan tak bukan adalah akibat dari ringkihnya ukhuwah dikalangan kita. Selain itu bisa juga diakibatkan komunikasi yang tidak lancar diantara pimpinan dan ahli PKPMI, ataupun diantara ahli sendiri. Banyak diantara kira yang bersusah payah dan bertungkus lumus mencari solusi dari permasalahan tersebut.

Nah!! Sekarang anda tidak perlu lagi pusing memikirkan solusinya karena sebenarnya fasilitas untuk menyelesaikan masalah-masalah tersebut telah tersedia. Cuma banyak diantara kita yang tidak menyedarinya.

Kami warga BG63 menjemput semua ahli dan pimpinan PKPMI untuk bersama-sama menghadiri pengajian mingguan di rumah saudara Nabil di Perumahan Dosen Unhas setiap malam Jumaat jam 8.00pm. Disana anda akan mendapatkan solusi-solusi yang telah dijelaskan oleh Al-Quran dan Hadith yang pasti dapat menyelesaikan semua permasalahan anda. Selain itu, program ini menjadi ajang untuk bertukar-tukar fikiran supaya kita dapat bersama-sama membangun komunitas kita.

Banyak masalah yang terjadi adalah kerana orang Islam sendiri tidak memahami Islam. Sesungguhnya Islam menjunjung kebenaran dan keadilan. Tidak mengira bangsa dan kaum.

Akhirnya saya ingin mengutip kata-kata saudara Muhaimin…

kita kembali memperkasakan Islam dalam diri kita

1 comment:

Unknown said...

Salam perjuangan...

jangan ketinggalan tawaran istimewa...

program terhangat di pasaran!